CLİCKBANK ÜRÜN ANALİZİ 1

Yazar: Adsız Tarih: 03:42 Kategori: , , , Yorum: Yorum Yap

Clickbank marketplaceden, ürün incelemesini yaptıktan sonra, ürün analizi yapmak, 2. önem derecesine sahip konudur. Ürün analizini yapmak için, kullancağımız bazı siteler mevcut. Sizlere bu siteler hakkında bilgi vermek istiyoruz. Kullanacağımız, analiz siteleri, cbtrends.com, cb-analiz.com, semrush.com ve alexa.com olmak üzere, toplamda, 4 adet. Bu sitelerin, ne işimize yaracağını, aşağıda tek tek anlatmaya çalıştık...
İlk olarak ürün analizi yapmak için, cbtrends.com sayfasını incelemeye başlayalım....
www.cbtrends.com : Siteye girmeden önce ” clickbanktaki ürün başlığına, tıklayıp ” Bağlantı Adresini Kopyala ” diyoruz. Linki kopyaladıktan sonra adres çubuğuna yapıştırıyoruz. Karşımıza şöyle bir link çıkacak: http://zzzzz.secretgg.hop.clickbank.net/ Bizi burada ilgilendiren zzzzz ve hop kısmı arasında kalan kısım yani “secretgg ” kısmı. Bu ürünü satan kişinin kullanıcı adıdır. CBTRENDS sitesine girince karşımıza şöyle bir ekran çıkacak. Clickbankta seçmiş olduğunuz, ürünün, yanında bulunan PROMETE butonuna tıklayarak, sağ üst köşede, büyük harflerle yazılmış olan ürün kodunu kopyalayın. Bu kodu, cbtrends.com adresine girin ve adreste bulunan ClickBank Trends/Analytics linkine tıklayarak, ekranda gördüğünüz kutucuğa girin. Bu site bize ürünün ne kadar zamandır var olduğunu ve performansının zamana göre nasıl değiştiğini gösterecek.
Karşımıza şöyle bir ekran çıktı.
Bu ürünün takip edildiği zamanı gösteriyor bize. 20 Mayıs 2009 yılında eklenmiş yani neredeyse 1 yıllık bir ürün. Sayfanın biraz daha altına inildiği zaman, bize bazı grafiklerin verildiği görülmekte. Bu grafikler de, bizim analizimiz açısından son derece önemli. Gelelim, bu grafiklerin, bizim ne işimize yarayacağı konusuna...
Bu grafikte bizim için önemli olan işaretlenmiş olduğu üzere Popularity ve Gravity.
Popularity, bu ürünün diğer clickbank ürünleri arasında ne kadar populer olduğunu gösterir. Bu grafiğin düşüyor olması, popularitesinin arttığını gösterir. Yani popülerlik ile, yükseliş arasında ters orantı vardır. Popürlerliği ne kadar düşük ve 1 e yakın ise, o kadar çok satan bir ürün olduğu anlamına gelir. Örnek ürünümüzün popülerliği, son 1 aylık dönemde artmış.
Gravity ise, önceden bahsedildiği üzere, affiliatelerin yaptığı satışları gösteriyor. Gravitynin de, artmış olması gerekiyor. Genel olarak artış göstermiş bu ürün için. Bu ürününü satışı rahatlıkla yapılabilir gibi görünüyor.
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder