SEO çalışmalarınızda genel olarak dikkat edilmesi gereken kısımları diğer yazılarımızda sizinle paylaşmıştık. Bu yazımızda ise, URL yapısının SEO çalışmalarınızdaki önemi üzerinde duracağız.
SEO çalışmalarını bir puzzle gibi düşünebilirsiniz. Bu çalışmayı tamamlamak ve başarıya ulaştırmak için ise birçok kriteri yerine getirmelisiniz. Sizi başarıya götürecek puzzle’ın bir parçasıda URL yapısı olacaktır. URL’leriniz düzgün oluşturulmazsa Google taramalarında sorunlara neden olacaktır.
Temiz URL nasıl olmalı ?
URL içeriğinizi tanımlamalı
Oluşturacağınız Url, içeriğinizin hangi konuda bilgiler vereceğini anlatmalı. Bu uzantıyı oluştururken anahtar kelimelerinizden veya yazınınızın başlığından yararlanabilirsiniz. Konu başlığıyla uyumlu linkler size her zaman avantaj sağlayacaktır.
Oluşturacağınız anlamlı ve açıklayıcı Url’ler kullanıcıların uzantıyı akılda tutması bakımından da yararlı olacaktır.
Kelime seçimi
Mümkün olduğunca basit URL’ler yaratarak içerisinde konu ile ilgili kelimeleri bulundurmaya özen gösterin. Seçeceğiniz kelimelerin genel terimler olmamasına dikkat edin. Örneğin; güzellik, saglık yerine çocuk sağlığı, cilt güzelliği şeklinde uzantı oluşturmaya çalışın.
Tekrardan kaçının
Seçeceğiniz kelimeleri tekrarlamamaya özen gösterin. Aynı kelimeleri tekrarlamak yerine eşanlamlı kelimeleri kullanarak Google arama sonuçlarda ilgili diğer kelimelerde de indexlenmenizi sağlayabilirsiniz..
URL düzeni
URL’lerinizi oluştururken seçtiğiniz kelimeleri tire (-) ile ayırmaya özen gösterin. Tire ile ayıracağınız kelimeler arama motorları tarafından iki ayrı kelime olarak algılanacaktır.
Büyük harf kullanımı
Kullanım alışkanlıklarının çoğu küçük harf şekinde olduğunu düşünülürse; bu yöndeki karmaşıklığı azaltmak için URL’nizde daima küçük harf kullanmaya özen göstermenizde yarar var.
URL’lerde numara kullanımı
Metninizi anlatırken numara kullanımına ihtiyaç duymuyorsanız numara kullanımından kaçının ve yerine daha anlamlı kelimeler eklemeye çalışın.
URL uzunluğu
Peki oluşturulan URL ne kadar uzunlukta olmalı?
URL oluşturacağınız anahtar kelimelerinizi seçerken bazı kelimelerden fedakarlık yapmak zorunda kalabilirsiniz. Farklı arama motorlarının farklı standartları olsa da URL uzunluğunuz başlıklarda dahil olmak üzere 65- 70 karakter aralığında olmalı.
URL’lerle güven sağlama
Oluşturacağınız URL dizini kullanıcıların hangi içerikle karşılaşacağını göstergesi, yol haritasıdır.
Google arama sonuçlarında kullanıcıların ilk karşılaştıkları metinler; başlık, içerik ve altında yer alan URL olacaktır. Arama sonuçlarında, metinlerin altında çıkan URL uzantısı içerikle ilgili arama yapan kişilere fikir verecektir. Aranan metin ve URL’nizin eşleşmesi bu anlamda çok önemlidir.
URL paylaşımı
URL’lerinizin şifreli değil de anlamlı içeriklerden oluşmasının, uzantıyı paylaşacak kullanıcı için de kolaylık sağlayacak bir etken olduğunu unutmayın.
Son olarak SEO çalışmalarının; detaylı, meşakkatli ve sabır gösterilmesi gereken bir süreç olduğunu tekrar hatırlatmak isteriz.
Tüm bu çalışmalarda başarıya ulaşmanızı sağlayacak süreci ise size kimse taahhüt edemez.
URL’lerinizi düzeltmenin, arama motorlarında yükselmekte sadece bir etken olduğunu unutmayın.
SEO çalışmalarınızda faydalı olacağını düşündüğümüz diğer makalelerimizde okumanızı tavsiye ediyoruz.
İyi bloglamalar!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder